دبستان دگره

Skip Navigation Links.

کارگاه استاپ موشن

سفری از خلاقیت تا انیمیشن‌سازی با رامک امین‌کاظمی

یکشنبه 08 مهر 1403

سفری از خلاقیت تا انیمیشن‌سازی
(ماجراجویی در دنیای استاپ موشن/بوت‌کمپ گیمیفیکیشن)
با رامک امین‌کاظمی
۳۰ ساعت کارگاه

در این دوره "گیمیفیکیشن" شما به عنوان یک ماجراجو وارد دنیای هیجانان‌انگیز "استاپ موشن" می‌شوید و از طریق ایستگاه‌های مختلف، مهارت‌های ضروری برای خلق انیمیشن‌های خلاقانه را فرا می‌گیرید. هر مرحله از این سفر شما را به دنیای جدیدی از خلاقیت می‌برد: از ایستگاه داستانی که در آن سناریوی فیلم خود را می‌نویسید، تا ایستگاه شخصیت‌سازی که در آن قهرمانان و شخصیت‌های شرور داستان خود را طراحی می‌کنید. در این دوره برای هر ایستگاه ماموریتی تعریف می‌شود که شما با تکمیل هر ماموریت، امتیازی کسب و به مراحل بعدی می‌روید. در طول این دوره، شما تشویق می‌شوید از مواد و ابزارهای کم‌ هزینه و تکنیک‌های DIY/Do It Yourself "خودت انجام بده" استفاده کنید تا بتوانید با بودجه محدود پروژه‌های خلاقانه خود را به طور مستقل انجام دهید. در پایان این ماجراجویی، قادر خواهید بود یک انیمیشن "استاپ موشن" کامل را با گوشی هوشمند خود بسازید. این دوره، علاوه بر سرگرمی، شما را برای ورود به دنیای حرفه‌ای تبلیغات و تولید محتوای دیجیتال آماده می‌کند.
"استاپ موشن" یک تکنیک انیمیشن‌سازی است که با جا‌به‌جایی تدریجی اشیاء و ثبت فریم‌های پی‌درپی، توهم حرکت را ایجاد می‌کند. این تکنیک در جهان سینما و تبلیغات، تأثیرات هنری چشم‌گیری داشته و امکان خلق آثار منحصر به فرد و خلاقانه را فراهم کرده است. فیلم‌هایی مانند "والاس و گرومیت" نمونه‌هایی از قدرت استاپ موشن هستند.
با توجه به رشد و نیاز روزافزون به محتوای دیجیتال اصیل و خلاقانه، آینده "استاپ موشن" درخشان است و از نظر اقتصادی نیز این تکنیک به هنرمندان و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با هزینه‌ای کمتر، محتوای بصری خلاقانه و متمایز تولید کنند. شرکت در این دوره و یادگیری این تکنیک فرصتی استثنایی برای ورود به دنیای انیمیشن‌سازی و خلق محتوای جذاب در دنیای دیجیتال است.
یکی از روش‌های نوآورانۀ یادگیری برای آموزش ساخت انیمیشن "استاپ موشن" برای متقاضیان از طریق "گیمیفیکیشن" است. ایجاد یک محیط بازی مانند، می‌تواند فرآیند یادگیری را برای متقاضیان جذاب‌تر، تعاملی و سرگرم‌کننده‌تر کند. در این دوره قصد داریم یک فضای استودیویی انیمیشن استاپ موشن را شبیه‌سازی کنیم و در این استودیو ایستگاه‌های مختلفی مانند ایستگاه خلق شخصیت، ایستگاه داستانی، ایستگاه طراحی صحنه و ایستگاه فیلم‌برداری و... را تعریف کنیم. دانشجویان به عنوان ماجراجویان خلاق وارد این ایستگاه‌ها و دنیای "استاپ موشن" می‌شوند و از طریق پیش‌روی در آن‌ها، مهارت‌های انیمیشن‌سازی را کسب می‌کنند. هر ایستگاه یک مرحله مهم از این سفر را نشان می‌دهد که با تکمیل آن به مراحل بعدی می‌روید.
▪️ایستگاه اول: کاوشگران
مأموریت: کشف دنیای استاپ موشن
شرح: ماجراجویان با تاریخچه سبک‌های مختلف "استاپ موشن" آشنا می‌شوند و نمونه‌های معروف را بررسی می‌کنند.

• ایستگاه دوم: قصه پردازان بی باک
مأموریت: نوشتن داستانی جذاب
شرح: ماجراجویان به عنوان نویسنده داستان، سناریوی یک فیلم کوتاه و مناسب برای استفاده از "استاپ‌موشن" را می‌نویسند.
• ایستگاه سوم: نقشه‌کشان
مأموریت: استوری بورد و نقشه‌برداری از داستان
شرح: ماجراجویان باید سناریوی خود را به یک استوری بورد تبدیل کنند. آنها با استفاده از ابزارهای دیجیتال یا دستی، داستان خود را به تصاویر تبدیل می‌کنند.

• ایستگاه چهارم: خالقان
مأموریت‌: خلق شخصیت قهرمان‌ها و شرورها
شرح: در این مأموریت، ماجراجویان شخصیت‌های داستان خود را طراحی می‌کنند و برای هر شخصیت طرح و توصیفی دقیقی ارائه می‌دهند.
• ایستگاه پنجم: معماران صحنه
مأموریت: ساخت جهان داستان
شرح: ماجراجویان باید آبجکت‌ها و محیط‌های داستان خود را بسازند. آنها با استفاده از مواد ساده، جهان خود را خلق می‌کنند.

• ایستگاه ششم: جادوگران ابزار
مأموریت: تسلط بر ابزار
شرح: ماجراجویان با نصب و استفاده از نرم‌افزارهای استاپ‌موشن، اولین قدم‌ها برای انیمیت کردن را بر می‌دارند. در این مأموریت، آنها با تنظیمات مختلف نرم‌افزارها آشنا می‌شوند.

• ایستگاه هفتم: جان بخشان
مأموریت: جان بخشیدن به شخصیت‌ها
شرح: ماجراجویان اولین صحنه‌های انیمیشن خود را انیمیت می‌کنند. آنها یاد می‌گیرند حرکت‌های دقیق برای هر فریم را به درستی ثبت کنند.
• ایستگاه هشتم: معماران حرکت
مأموریت: تکمیل انیمیشن
شرح: این مأموریت چالش برانگیز شامل تکمیل تمامی صحنه‌های انیمیشن است. ماجراجویان با همکاری در تیم‌ها، پروژه نهایی خود را انیمیت می‌کنند‌.

• ایستگاه نهم: ضربه نهایی
مأموریت: تدوین و صداگذاری ویدئو
شرح: در این مأموریت، ماجراجویان ویدئوهای خود را تدوین و صداگذاری می‌کنند.

• ایستگاه دهم: تالار خالقان
مأموریت: آیین نهایی
شرح: در این مأموریت، ماجراجویان ویدئوی آثار خود را به نمایش می‌گذارند.
در این برنامه درسی در پایان هر جلسه، رتبه‌بندی تیم‌ها یا افراد بر اساس امتیازاتشان اعلام می‌شود. بهترین عملکردها در هر ایستگاه امتیاز بیشتری می‌گیرند. در پایان این دوره، به نفرات و گروه‌های برتر گواهی معتبر ارائه می‌گردد و پروژه‌های آن‌ها برای مخاطب‌ها نمایش داده می‌شوند.
این دوره شما را به یک سفر ماجراجویانه و تعاملی دعوت می‌کند تا از این طریق عمق یادگیری را بیشتر کند.
برای آگاهی بیشتر لطفا با شماره 02188555866 تماس و یا به شماره 09335037730 در تلگرام و واتس‌اپ پیام دهید.

تصاویر

کارگاه استاپ موشن

سایت - 3604-600

نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: